Hoe kan ik een klacht indienen over postbezorging?
U kunt een klacht over postbezorging indienen bij het postbedrijf. Bijvoorbeeld als een pakket of brief die u heeft verstuurd niet bezorgd is. Of als er iets misging bij de bezorging.
Klacht indienen als verzender post
Heeft u een brief of pakket verstuurd, maar is die post niet bezorgd, verkeerd bezorgd, beschadigd of veel te laat? Dan kunt u een klacht indienen bij het postbedrijf. Op Consuwijzer.nl staat een voorbeeldbrief Klacht aan postbedrijf als verzender.
Komt u er als verstuurder van post niet uit met het postbedrijf? Dan kunt u naar de Geschillencommissie Post. Het bedrijf moet wel aangesloten zijn bij de commissie.
Klacht indienen als ontvanger van post
Heeft u een brief of pakket niet ontvangen? Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht. De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf.
Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender.
Op Consuwijzer.nl staat een voorbeeldbrief: bestelling te laat geleverd.
Klachtenregeling postvervoerbedrijf
Alle postbedrijven moeten een klachtenregeling hebben voor ontvangers en verzenders van post. Dit staat in de Postwet 2009. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op de regels.
Ook interessant
-
Schadevergoeding aanvragen bij verlies, vertraging of beschadiging poststuk
Bij verlies, vertraging of beschadiging van een verstuurd poststuk heeft u mogelijk recht op een schadevergoeding.
-
Wat is een geschillencommissie?
Heeft u een klacht over een product of dienst en komt u er met het bedrijf niet uit? Dan kunt u een geschillencommissie ...