Documenten - Bescherming van consumenten
351 documenten over Bescherming van consumenten
- Datum
- Relevantie
-
Mag mijn energieleverancier mij van energie afsluiten als ik niet betaal?
Als u niet reageert op betalingsherinneringen mag uw energieleverancier de levering van energie afsluiten.
-
Wanneer kan ik mediation inzetten in plaats van een rechtszaak beginnen?
U kunt mediation inzetten als u en de andere partij denken er samen met een onafhankelijke bemiddelaar uit te komen.
-
Zijn feestdagen van invloed op een betalingstermijn of reactietermijn?
Een reactie- of betalingstermijn die eindigt op een feestdag of in het weekend verschuift vaak naar de volgende werkdag.
-
Welke garanties heb ik op een product?
Op een product kunt u 2 garanties hebben: een wettelijke garantie en een fabrieksgarantie. Soms kunt u ook garantie bijkopen.
-
Wat zijn mijn rechten bij een product dat kapot is?
Als er iets mis is met een product, dan kunt u het laten repareren of vervangen. U hoeft hier niet extra voor te betalen.
-
Wat moet ik doen als een bedrijf ongevraagd een product opstuurt?
Krijgt u ongevraagd een product toegestuurd? Dan mag u het houden zonder ervoor te betalen. U kunt het ook terugsturen.
-
Wat zijn mijn rechten en plichten bij een koopovereenkomst?
Bij een koopovereenkomst heeft u recht op een compleet en onbeschadigd product. U bent verplicht het product te betalen.
-
Wat is een geschillencommissie?
U kunt uw klacht over een product of dienst voorleggen aan een geschillencommissie als u er met het bedrijf niet uitkomt.
-
Wat zijn mijn rechten bij verkoop buiten de winkelruimte?
Koopt u een product buiten de winkelruimte? Bijvoorbeeld op straat? Dan heeft u onder meer een bedenktijd van 14 dagen.
-
Wie helpt mij als ik een klacht heb over mijn aankoop?
U kunt een klacht indienen bij uw dienstverlener. Als u er samen niet uitkomt, kunt u naar een geschillencommissie gaan.