Documenten - Bescherming van consumenten

327 documenten over Bescherming van consumenten

Vul zoekcriteria in
Vul hier een trefwoord in waarop u wilt filteren.
Periode
U kunt hier een specifiek type document kiezen, zoals brochures of jaarverslagen.
Sorteren op:
Abonneren op documenten over dit onderwerp
  1. Wat zijn mijn rechten bij een product dat kapot is?

    Als er iets mis is met een product, dan kunt u het laten repareren of vervangen. U hoeft hier niet extra voor te betalen.

    Vraag en antwoord

  2. Wat moet ik doen als een bedrijf ongevraagd een product opstuurt?

    Krijgt u ongevraagd een product toegestuurd? Dan mag u het houden zonder ervoor te betalen. U kunt het ook terugsturen.

    Vraag en antwoord

  3. Wat zijn mijn rechten en plichten bij een koopovereenkomst?

    Bij een koopovereenkomst heeft u recht op een compleet en onbeschadigd product. U bent verplicht het product te betalen.

    Vraag en antwoord

  4. Wat is een geschillencommissie?

    U kunt uw klacht over een product of dienst voorleggen aan een geschillencommissie als u er met het bedrijf niet uitkomt.

    Vraag en antwoord

  5. Wat zijn mijn rechten bij verkoop buiten de winkelruimte?

    Koopt u een product buiten de winkelruimte? Bijvoorbeeld op straat? Dan heeft u onder meer een bedenktijd van 14 dagen.

    Vraag en antwoord

  6. Wie helpt mij als ik een klacht heb over mijn aankoop?

    U kunt een klacht indienen bij uw dienstverlener. Als u er samen niet uitkomt, kunt u naar een geschillencommissie gaan.

    Vraag en antwoord

  7. Moet een bank een kopie van mijn paspoort maken en bewaren?

    Financiële instellingen zijn niet verplicht om een kopie van uw paspoort te maken. Ze moeten de gegevens wel controleren.

    Vraag en antwoord