Kamerbrief over stand van zaken lerarenbeleid
Minister Van Engelshoven en minister Slob (beiden OCW) informeren de Tweede Kamer over de resultaten van onderzoeken op het gebied van het lerarenbeleid. Daarbij gaan zij in op de stand van zaken van de uitvoering van moties en toezeggingen over het lerarentekort, lerarenopleidingen en personeelsbeleid.
Kamerbrief over stand van zaken lerarenbeleid (PDF | 10 pagina's | 305 kB)
Bijlagen
-
Personeelstekorten primair onderwijs in de G5 - peildatum 1 februari 2021
Het rapport gaat over onderzoek naar tekorten aan leraren en schoolleiders op basisscholen in Almere, Amsterdam, Den Haag, ...
-
Tekortvakken VO in beeld
Het rapport gaat over onderzoek naar vakspecifieke knelpunten en maatregelen voor de tekortvakken in het voortgezet onderwijs. ...
-
Meer Meesters?: Routes naar diversiteit voor de klas
Het rapport onderzoekt de redenen voor het dalend aantal mannelijke docenten in het basisonderwijs en mogelijkheden om hier iets ...
-
De pabo-toelatingstoetsen getoetst
Het rapport onderzoekt onbedoelde moeilijkheden in de toelatingstoetsen voor de pabo voor aankomende pabostudenten met een ...
-
Zij-instroom po, vo en mbo
Het rapport bevat een kwalitatief evaluerend onderzoek in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs (vo) en middelbaar ...
-
Strategisch personeelsbeleid in het VO
Het Sectorakkoord VO 2018-2020 bevat een afspraak over versterking van het strategisch personeelsbeleid gericht op het koppelen ...
-
De positie van academisch opgeleide leerkrachten in het primair onderwijs: inzet, benutting, waardering en loopbaanmogelijkheden
Onderzoek naar de huidige stand van zaken van de inzet van academisch geschoolde leerkrachten in het basisonderwijs, hun positie ...
-
Strategische evaluatie lerarenbeleid primair en voortgezet onderwijs 2013-2020
Onderzoek naar wat bekend is over de doeltreffendheid en doelmatigheid van het lerarenbeleid in de periode 2013-2020. Het gaat om ...
-
Anders organiseren in primair onderwijsteams: een zoektocht naar minder werkdruk en meer werkgeluk
Onderzoek hoe de inzet van onderwijsassistenten en taakdifferentiatie binnen teams op basisscholen kunnen bijdragen aan het ...