Het lukt me niet om Europees in te loggen. Wat kan ik doen?
U wilt online uw zaken regelen bij een overheidsorganisatie in een land binnen de Europese Economische Ruimte, maar het inloggen gaat steeds mis. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Met deze tips kunt u de meeste problemen en foutmeldingen eenvoudig zelf oplossen.
Inloggen lukt niet: lees de tips
- Gebruik een andere (standaard) browser
Inloggen via European login werkt niet altijd even goed in elke browser. Probeer van browser te wisselen. - Sluit alle openstaande internetpagina’s
Open opnieuw een browser en probeer in te loggen. - Verander de internetverbinding
Schakel van wifi naar 4G/5G of van 4G/5G naar wifi. - Verwijder cookies en browsergeschiedenis:
Verwijder de cookies en de browsergeschiedenis in de browser die u gaat gebruiken. Dit doet u via de instellingen van uw browser. - Incognitovenster
Probeer via een incognitovenster in te loggen.
- Sneller inloggen
Probeer tijdens het inloggen alles zo snel mogelijk achter elkaar uit te voeren.
Problemen met uw inlogmiddel?
- Probeert u bij een Nederlandse overheidsorganisatie in te loggen met een Europees erkend inlogmiddel (bijvoorbeeld itsme uit België)? Neem dan contact op met de helpdesk van dat inlogmiddel.
- Probeert u met DigiD of eHerkenning in te loggen bij een overheidsorganisatie in een andere lidstaat? Neem dan contact op met de helpdesk van DigiD of van eHerkenning.
Foutmelding bij het invoeren van uw bsn?
Krijgt u een foutmelding tijdens het invullen van uw burgerservicenummer (bsn)? Stuur dan een e-mail naar info@rvig.nl, zij helpen u verder.
Kunt u nog steeds niet inloggen?
Heeft u alle tips opgevolgd en lukt het nog steeds niet om in te loggen? Dan kunt u een e-mail sturen naar eidas@logius.nl met daarin de volgende informatie:
- Geef aan welk Europees erkend inlogmiddel u gebruikt (dit kan ook DigiD of eHerkenning zijn).
- Geef aan bij welke overheidsorganisatie u probeert in te loggen en stuur de url mee.
- Maak schermafbeeldingen van de inlogstappen en stuur deze als bijlage mee in de e-mail. Dit begint bij het keuzescherm voor inloggen bij de overheidsorganisatie. Het laatste scherm is waar u de foutmelding krijgt. Zorg dat de url goed zichtbaar is op de schermafbeeldingen.
- Omschrijf tijdens welke stap van het inloggen u de foutmelding ziet en vermeld het tijdstip van de foutmelding.