Waar kan ik terecht met vragen over fraude als ik twijfel over een product of dienst?
Als u twijfels heeft over een aangeboden product of dienst, kunt u contact opnemen met de Fraudehelpdesk. De Fraudehelpdesk kan u helpen met informatie over allerlei vormen van fraude en oplichting. Ook kleine ondernemers kunnen hier met vragen terecht.
Alle vormen van fraude
U kunt terecht bij de Fraudehelpdesk voor vragen over alle soorten fraude. U kunt bijvoorbeeld vragen stellen over:
- relatiefraude;
- faillissementsfraude;
- loterijfraude;
- verzekeringsfraude;
- merkvervalsing;
- beleggingsfraude;
- telecomfraude.
Voorkomen van fraude
De Fraudehelpdesk helpt voorkomen dat u slachtoffer wordt van fraude. Als u toch bent opgelicht, kan de Fraudehelpdesk u doorverwijzen naar de juiste instantie. Bovendien kan de Fraudehelpdesk wellicht voorkomen dat ook andere mensen slachtoffer worden van een bepaalde fraudeur.
Mogelijk ook interessant
-
Hoe voorkom ik dat criminelen mijn creditcard of bankpas skimmen?
Skimmen of skimming betekent dat uw betaalgegevens worden gekopieerd zonder dat u dat weet. Skimmers kunnen bijvoorbeeld met ...
-
Welke organisaties mogen een kopie van mijn identiteitsbewijs maken?
Slechts enkele organisaties mogen een kopie van uw identiteitsbewijs maken. Bijvoorbeeld uw werkgever en banken. In de praktijk ...