Campagne-effectonderzoek 4 en 5 mei
Rapport van het effectonderzoek naar de campagne '4 en 5 mei' in 2021. De campagne “Geef vrijheid door” loopt al een groot aantal jaren. Met de campagne wil het Nationaal Comité 4 en 5 mei bereiken dat algemeen publiek betrokken is bij herdenken (Nationale Herdenking op 4 mei) en vieren (Nationale Viering Bevrijding op 5 mei) en zich bewust is van de vrijheid waarin we nu leven versus de onvrijheid tijdens de Tweede Wereldoorlog. In 2021 werd, net als in 2020, een aangepaste coronaproof 4 en 5 mei campagne ontwikkeld. Het doel hiervan was om awareness te creëren dat 4 en 5 mei eraan kwam, maar ook om handelingsperspectieven te bieden aan het brede publiek om op eigen wijze invulling te geven aan deze belangrijke dagen.
Campagne-effectonderzoek (PDF | 31 pagina's | 1,8 MB)
Digitaal toegankelijke managementsamenvatting (PDF | 2 pagina's | 113 kB)