Documenten - Bescherming van consumenten

351 documenten over Bescherming van consumenten

Vul zoekcriteria in
Vul hier een trefwoord in waarop u wilt filteren.
Periode
U kunt hier een specifiek type document kiezen, zoals brochures of jaarverslagen.
Sorteren op:
Abonneren op documenten over dit onderwerp
  1. Wat zijn mijn rechten als ik een product koop in een Europees land?

    Koopt u een product in de EU, Noorwegen, Liechtenstein of IJsland? Dan heeft u onder meer recht op 2 jaar garantie.

    Vraag en antwoord

  2. Wat kan ik doen tegen ongewenste reclame en folders in mijn brievenbus?

    Met een NEE-NEE-sticker of een NEE-JA-sticker geeft u aan dat u geen ongeadresseerde reclame in uw brievenbus wilt.

    Vraag en antwoord

  3. Wat zijn de regels als ik een piercing of tatoeage wil aanbrengen?

    Elke tatoeëerder of piercer heeft een vergunning nodig. En moet zich houden aan de richtlijnen voor hygiënisch werken.

    Vraag en antwoord

  4. Waar kan ik terecht voor juridisch advies?

    Met een juridisch probleem kunt u terecht bij onder meer het Juridisch Loket, ConsuWijzer en Sociaal Raadslieden.

    Vraag en antwoord

  5. Kan ik zelf een energieleverancier kiezen bij blokverwarming of stadsverwarming?

    Bij stadsverwarming of blokverwarming kunt u niet kiezen bij wie u warmte afneemt. De Warmtewet voorkomt te hoge prijzen.

    Vraag en antwoord

  6. Wat kost mediation?

    De kosten voor mediation verschillen per mediator. Die vraagt ongeveer € 150 per uur. Soms vergoedt de overheid een deel.

    Vraag en antwoord

  7. Moet er een prijs op een product staan?

    Producten in winkels moeten een prijsaanduiding inclusief btw hebben. De prijs kan op het product staan, of op het rek.

    Vraag en antwoord

  8. Mag de overheid zich bemoeien met de prijzen van producten en diensten?

    Aanbieders van producten en diensten bepalen zelf hun prijzen. Alleen voor boeken en bladmuziek geldt een vaste prijs.

    Vraag en antwoord

  9. Wat doet de overheid tegen oneerlijke handelspraktijken?

    Bij overtreding van de Wet oneerlijke handelspraktijken kan de Autoriteit Consument & Markt een boete opleggen.

    Vraag en antwoord

  10. Wanneer krijg ik mijn energierekening en hoe is die opgebouwd?

    U ontvangt 1 keer per jaar uw energierekening. Hierop staat hoeveel energie u heeft verbruikt en de kosten daarvoor.

    Vraag en antwoord