Documenten - Bescherming van consumenten
327 documenten over Bescherming van consumenten
- Datum
- Relevantie
-
Wat zijn mijn rechten bij een product dat kapot is?
Als er iets mis is met een product, dan kunt u het laten repareren of vervangen. U hoeft hier niet extra voor te betalen.
-
Wat moet ik doen als een bedrijf ongevraagd een product opstuurt?
Krijgt u ongevraagd een product toegestuurd? Dan mag u het houden zonder ervoor te betalen. U kunt het ook terugsturen.
-
Wat zijn mijn rechten en plichten bij een koopovereenkomst?
Bij een koopovereenkomst heeft u recht op een compleet en onbeschadigd product. U bent verplicht het product te betalen.
-
Wat is een geschillencommissie?
U kunt uw klacht over een product of dienst voorleggen aan een geschillencommissie als u er met het bedrijf niet uitkomt.
-
Wat zijn mijn rechten bij verkoop buiten de winkelruimte?
Koopt u een product buiten de winkelruimte? Bijvoorbeeld op straat? Dan heeft u onder meer een bedenktijd van 14 dagen.
-
Wie helpt mij als ik een klacht heb over mijn aankoop?
U kunt een klacht indienen bij uw dienstverlener. Als u er samen niet uitkomt, kunt u naar een geschillencommissie gaan.
-
Moet een bank een kopie van mijn paspoort maken en bewaren?
Financiële instellingen zijn niet verplicht om een kopie van uw paspoort te maken. Ze moeten de gegevens wel controleren.