Documenten - Bescherming van consumenten
351 documenten over Bescherming van consumenten
- Datum
- Relevantie
-
Beantwoording vragen naar aanleiding van de brief over toekomstbestendige wetgeving en wetgevingsproces
Minister Van der Steur (VenJ) beantwoordt vragen van vragen van de leden van de vaste commissies voor Economische Zaken en ...
-
Waar kan ik terecht met een klacht over een incassobureau?
Neem eerst contact op met het incassobureau. Helpt dat niet, neem dan contact op met de Nederlandse Vereniging voor ...
-
Wanneer krijg ik te maken met een gerechtsdeurwaarder?
U kunt te maken krijgen met een gerechtsdeurwaarder als u weigert uw schulden te betalen, ondanks meerdere aanmaningen van de ...
-
Wanneer krijg ik te maken met een incassobureau?
Als u een rekening niet of niet op tijd betaalt kunt u te maken krijgen met een incassobureau.
-
Kan ik voor mediation kiezen als mijn zaak al bij de rechter loopt?
U kunt voor mediation kiezen als uw zaak al bij de rechter loopt. U of de rechtbank of het gerechtshof kan hierom vragen.
-
Krijg ik als reiziger geld terug bij calamiteiten, zoals overboeking of natuurramp?
Soms kunt u (een deel) van uw reissom terugkrijgen. Bijvoorbeeld bij calamiteiten.
-
Hoe kan ik een klacht indienen over een taxi?
Een klacht over een taxirit kunt u indienen bij de taxichauffeur, het taxibedrijf of het Landelijk Klachtenmeldpunt Taxi.
-
Wat zijn mijn rechten bij vertraging, annulering of overboeking van een vlucht?
Bij vertraging, annulering of overboeking van een vlucht kunt u recht hebben op een vergoeding. Ook kunt u recht hebben op hulp ...
-
Kamerbrief over ‘Risico’s in de vleesketen’
Brief van staatssecretaris Dijksma (EZ) en minister Schippers (VWS) aan de Tweede Kamer met een reactie op het rapport van de ...
-
Wat zijn mijn rechten bij kopen op afstand?
Bij kopen op afstand moet de verkoper u informeren over onder meer het product en de bedenktijd (meestal 14 dagen).