Documenten - Bescherming van consumenten

327 documenten over Bescherming van consumenten

Vul zoekcriteria in
Vul hier een trefwoord in waarop u wilt filteren.
Periode
U kunt hier een specifiek type document kiezen, zoals brochures of jaarverslagen.
Sorteren op:
Abonneren op documenten over dit onderwerp
  1. Kan ik voor mediation kiezen als mijn zaak al bij de rechter loopt?

    U kunt voor mediation kiezen als uw zaak al bij de rechter loopt. U of de rechtbank of het gerechtshof kan hierom vragen.

    Vraag en antwoord

  2. Krijg ik als reiziger geld terug bij calamiteiten, zoals overboeking of natuurramp?

    Soms kunt u (een deel) van uw reissom terugkrijgen. Bijvoorbeeld bij calamiteiten.

    Vraag en antwoord

  3. Hoe kan ik een klacht indienen over een taxi?

    Een klacht over een taxirit kunt u indienen bij de taxichauffeur, het taxibedrijf of het Landelijk Klachtenmeldpunt Taxi.

    Vraag en antwoord

  4. Wat zijn mijn rechten bij vertraging, annulering of overboeking van een vlucht?

    Bij vertraging, annulering of overboeking van een vlucht kunt u recht hebben op een vergoeding. Ook kunt u recht hebben op hulp ...

    Vraag en antwoord

  5. Kamerbrief over ‘Risico’s in de vleesketen’

    Brief van staatssecretaris Dijksma (EZ) en minister Schippers (VWS) aan de Tweede Kamer met een reactie op het rapport van de ...

    Kamerstuk: Kamerbrief | 10-06-2014

  6. Wat zijn mijn rechten bij kopen op afstand?

    Bij kopen op afstand moet de verkoper u informeren over onder meer het product en de bedenktijd (meestal 14 dagen).

    Vraag en antwoord

  7. Jaarverslagen NMa en OPTA en terugblik Consumentenautoriteit 2012

    Aanbiedingsbrief van minister Kamp (EZ) bij de Jaarverslagen NMa en OPTA en terugblik Consumentenautoriteit 2012. Eenzelfde brief ...

    Kamerstuk: Kamerbrief | 18-03-2013

  8. Welke producten moeten een CE-markering dragen?

    Veel producten die binnen de Europese Unie (EU) op de markt verschijnen, moeten een CE-markering hebben.

    Vraag en antwoord

  9. Waar kan ik een klacht indienen over misleidende reclame?

    U kunt gratis een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie als u vindt dat een reclame misleidend of grievend is.

    Vraag en antwoord

  10. Wat zijn de regels voor geldleningen?

    De kredietverstrekker moet vooraf informatie geven over bijvoorbeeld de soort lening, het bedrag en de voorwaarden.

    Vraag en antwoord