Documenten - Bescherming van consumenten
327 documenten over Bescherming van consumenten
- Datum
- Relevantie
-
Kan ik voor mediation kiezen als mijn zaak al bij de rechter loopt?
U kunt voor mediation kiezen als uw zaak al bij de rechter loopt. U of de rechtbank of het gerechtshof kan hierom vragen.
-
Krijg ik als reiziger geld terug bij calamiteiten, zoals overboeking of natuurramp?
Soms kunt u (een deel) van uw reissom terugkrijgen. Bijvoorbeeld bij calamiteiten.
-
Hoe kan ik een klacht indienen over een taxi?
Een klacht over een taxirit kunt u indienen bij de taxichauffeur, het taxibedrijf of het Landelijk Klachtenmeldpunt Taxi.
-
Wat zijn mijn rechten bij vertraging, annulering of overboeking van een vlucht?
Bij vertraging, annulering of overboeking van een vlucht kunt u recht hebben op een vergoeding. Ook kunt u recht hebben op hulp ...
-
Kamerbrief over ‘Risico’s in de vleesketen’
Brief van staatssecretaris Dijksma (EZ) en minister Schippers (VWS) aan de Tweede Kamer met een reactie op het rapport van de ...
-
Wat zijn mijn rechten bij kopen op afstand?
Bij kopen op afstand moet de verkoper u informeren over onder meer het product en de bedenktijd (meestal 14 dagen).
-
Jaarverslagen NMa en OPTA en terugblik Consumentenautoriteit 2012
Aanbiedingsbrief van minister Kamp (EZ) bij de Jaarverslagen NMa en OPTA en terugblik Consumentenautoriteit 2012. Eenzelfde brief ...
-
Welke producten moeten een CE-markering dragen?
Veel producten die binnen de Europese Unie (EU) op de markt verschijnen, moeten een CE-markering hebben.
-
Waar kan ik een klacht indienen over misleidende reclame?
U kunt gratis een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie als u vindt dat een reclame misleidend of grievend is.
-
Wat zijn de regels voor geldleningen?
De kredietverstrekker moet vooraf informatie geven over bijvoorbeeld de soort lening, het bedrag en de voorwaarden.