E-factureren bij IenW
Leveranciers van de Rijksoverheid mogen hun facturen al enkele jaren elektronisch verzenden naar de rijksdiensten. Sinds 1 januari 2017 is dat verplicht bij alle nieuwe inkoopovereenkomsten met het Rijk. Ook het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) maakt gebruik van elektronische facturatie (e-facturatie).
Factuurvereisten
Het document Factuurvereisten IenW informeert leveranciers over de eisen die de Rijksoverheid stelt aan facturen. Om de factuur goed en snel te kunnen afhandelen, is het belangrijk dat iedere leverancier zich aan deze eisen houdt.
Servicedesk facturen
Heeft u vragen over de betaling van uw factuur of wilt u een herinnering/aanmaning versturen? Dan kunt u terecht bij de Servicedesk via e-mail (servicedeskFenI@minienw.nl) of telefoon (070 456 1011). De Servicedesk is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.
Informatie over e-factureren aan de Rijksoverheid
Op de website helpdesk e-factureren vindt u informatie over de verschillende manieren van e-factureren, het melden van incidenten in e-factuurketens en antwoorden op andere vragen over e-factureren aan de Rijksoverheid. U kunt op deze website ook de e-Factuurwijzer vinden. Deze wijzer geeft aan welke manier voor u als ondernemer het beste is om te e-factureren aan de Rijksoverheid. Meer informatie over e-factureren aan de Rijksoverheid kunt u vinden op de website digitaal zaken doen met de Rijksoverheid.