Kamerbrief met reactie op motie over verdeling middelen onderwijs en onderzoek
Minister Dijkgraaf (OCW) reagert op de motie van de Tweede Kamerleden Van der Woude (VVD) en Van der Graaf (ChristenUnie). De motie verzoekt om in de technologiestrategie een analyse te maken van de verdeling van middelen voor onderzoek en onderwijs over alfa, bèta, gamma en (technisch-) medische wetenschap in Nederland en andere landen. Ook verzoekt de motie om een nadere uitsplitsing te maken naar specifieke sectoren en technologieën binnen de brede domeinen/wetenschapsgebieden alfa, bèta, gamma en (technisch-)medische wetenschap.
Kamerbrief met reactie op motie over verdeling middelen onderwijs en onderzoek
Bijlagen
-
Studenten in het hoger onderwijs naar wetenschapsgebied
Publicatie van het Rathenau Instituut. De publicatie presenteert gegevens over de verdeling van studenten in het hoger onderwijs ...
-
Beslisnota bij Kamerbrief met reactie op motie over verdeling middelen onderwijs en onderzoek
In een beslisnota staat achtergrondinformatie die bewindspersonen gebruiken bij de besluitvorming over een Kamerstuk. Beslisnota ...
-
Verdeling van publieke middelen naar specifieke sectoren en technologieën
Het rapport beschrijft de verdeling van publieke onderzoeksmiddelen voor specifieke sectoren en technologieën. Verdeling van ...
-
Relevantie van wetenschappelijke sectoren voor missies
Het rapport onderzoekt de relevantie van 9 onderwijssectoren voor grote maatschappelijke transities. Het gaat om de sectoren ...
-
Analyse bijdrage sleuteltechnologieën aan maatschappelijke missies
Het rapport onderzoekt de relevantie van technologieën voor grote maatschappelijke transities. Het gaat hierbij om ...
-
R&D-investeringen naar wetenschapsgebied
Notitie van het Rathenau Instituut. De notitie geeft de verdeling weer van de financiële middelen voor onderzoek over de ...
-
Verdeling van de onderwijsmiddelen in de rijksbijdrage over de domeinen alfa, bèta, gamma en medisch
Het document brengt de bekostiging in kaart van de domeinen alfa, bèta en gamma en medisch in het hoger onderwijs. Verdeling van ...