Kamerbrief onderwijsachterstandenbeleid
Minister Slob informeert de Tweede Kamer over de 1e uitkomsten van 2 onderzoeken uit het meerjarig monitorings- en evaluatieprogramma voor de aanpak van onderwijsachterstanden. Daarnaast gaat hij in op 2 onderzoeken van de Inspectie van het Onderwijs. Tot slot reageert hij op enkele moties.
Kamerbrief onderwijsachterstandenbeleid (PDF | 13 pagina's | 383 kB)
Bijlagen
-
Monitor Implementatie en besteding gemeentelijk onderwijsachterstandenbeleid
Het rapport bevat de resultaten van meting 1:voortgang, vormgeving en effecten van de invoering van 960 uur voorschoolse ...
-
Technische rapportage meting VVE 2019
Het technische rapport bevat een verantwoording van de manier van gegevensverzameling en de analyse van data uit het rapport ...
-
Monitor Implementatie GOAB 2019: resultaten VE-aanbieders - Voortgang, vormgeving en effecten van de invoering van 960 uur voorschoolse educatie
De infographic geeft de resultaten weer van het implementatieonderzoek uit de Monitor Implementatie GOAB 2019: resultaten ...
-
Kwaliteit van voor- en vroegschoolse educatie in Nederland
Het rapport bevat een meting van de kwaliteit van voorschoolse en vroegschoolse educatie in Nederland in 2019. Kwaliteit van ...
-
Samenwerken aan kwaliteit en kansen voor kinderen
Het rapport bevat onderzoeksresultaten en aanbevelingen voor het verbeteren van het (gemeentelijk) toezicht op voorschoolse en ...
-
Inventarisatie naar de praktijk en behoefte aan informatieoverdracht voor een doorlopende ontwikkellijn 0-12 jaar
Het rapport bevat de resultaten van een nader onderzoek naar de informatieoverdracht tussen voorschoolse en buitenschoolse ...
-
Themaonderzoek Doelbereik Lokale Educatieve Agenda
In het rapport beschrijft de Inspectie van het Onderwijs hoe gemeenten de wettelijke eis uitvoeren van een jaarlijks overleg met ...