Aanvraagformulier subsidieverleners JenV

Per 1 januari 2025 worden alle subsidieaanvragen die door het ministerie van Justitie en Veiligheid en het ministerie van Asiel en Migratie worden verstrekt, ingediend via het online Subsidieportaal. Dit betreft aanvragen voor een subsidieverlening en wijzigings-/vaststellingsverzoeken over eerder verleende subsidies

Vergroot afbeelding
Beeld: Herman Zonderland Fotografie Delft

Het indienen van nieuwe aanvragen verloopt via webformulieren en is nu eenvoudiger, overzichtelijker en sneller. Daarnaast is informatie inzichtelijk over de behandeling van de aanvraag zoals de status en eventuele documentatie.

Voor het gebruiken van het portaal is eHerkenning noodzakelijk, tenzij een aanvraag ingediend wordt vanuit Caribisch Nederland. eHerkenning is een standaard authenticatie methode die ook gebruikt worden door o.a. de belastingdienst en het UWV. Op deze site is meer informatie te vinden over eHerkenning en hoe een organisatie eHerkenning kan aanvragen.

Het voorheen gebruikte PDF formulier (of formulieren voor wijzigings- en vaststellingsverzoeken) wordt nog gebruikt voor:

  • Nieuwe aanvragen waarvan de einddatum van de bestedingsperiode 31 december 2024 of eerder is
  • Wijzigings- of vaststellingsverzoeken m.b.t. een aanvraag waarvan de einddatum van de bestedingsperiode 31 december 2024 of eerder is

Het PDF formulier kunt u hier vinden, en na voltooiing per mail opsturen naar subsidieportaal@minjenv.nl.

Indien er vragen zijn rondom het gebruik van het portaal, dan kunt u contact opnemen via subsidieportaal@minjenv.nl. Heeft u feedback over de gebruikerservaring? Dan ontvangen we deze ook graag!

Voor inhoudelijke vragen over de aanvraag kunt u contact opnemen met uw (beleids)contactpersoon.

FAQ

Waar moet ik rekening mee houden als ik met eHerkenning in ga loggen?

  • Wanneer u nog geen eHerkenning gebruikt dient u dit via één van de aanbieders aan te schaffen, dit duurt ongeveer 1 werkdag. Het kan ook zo zijn dat uw organisatie al wel eHerkenning gebruikt en u hier een account of machtiging voor moet krijgen Dan hangt het af van uw beheerder hoe snel u gemachtigd bent voor het Ministerie van Justitie en Veiligheid (voor Subsidieportaal Ministerie van Justitie en Veiligheid).
    Wij kunnen u niet helpen met het verkrijgen van een eHerkenningsaccount of met problemen bij uw eHerkenningsaanbieder. Hiervoor verwijzen we u door naar de eHerkenningsaanbieder waar u de eHerkenningsdiensten van gebruikt.
    Indien u een melding krijgt dat u moet beschikken over een machtiging, dient de eHerkenning beheerder deze machtiging aan uw account te koppelen.
  • Meer informatie over (het aanvragen van) eHerkenning kunt u vinden op deze pagina.

Welke informatie houd ik bij de hand als ik een aanvraag in wil dienen?

  • Als u een aanvraag in wilt dienen houdt u uw KVK-nummer, NAW-gegevens en betalingsgegevens bij de hand. Indien u niet eerder of langer dan twee jaar geleden een aanvraag heeft ingediend, wordt ook gevraagd om een recent bankafschrift.

Wat kan ik in het webportaal zien?

  • U kunt onder “Formulieren” het juiste formulier selecteren waarvoor u een aanvraag in wilt dienen
  • U kunt onder “Formulieren” ook een Wijzigingsformulier indienen om een wijziging op een lopende aanvraag in te dienen
  • U kunt onder “Lopende zaken” de status inzien van lopende aanvragen
  • U kunt onder “Afgewikkelde zaken” afgeronde aanvragen inzien
  • Daarnaast zult u vaststellingsverzoeken voor uw aanvragen in kunnen dienen via het portaal (hiervoor verschijnt een taak op uw Dashboard)