Praat mee over de informatievoorziening rond wet- en regelgeving
Vorig jaar gaf het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) opdracht tot het uitvoeren van een effectonderzoek op de toezicht en handhaving in de kinderopvang. Uit dit onderzoek kwam naar voren dat een goede informatievoorziening aan houders, via de juiste kanalen, bijdraagt aan een betere naleving van de wet- en regelgeving en het voorkomen van overtredingen. Lees hier het rapport.
Het ministerie wil graag met houders van kinderopvangorganisaties in gesprek over de gewenste informatievoorziening rond wet- en regelgeving. Daarvoor organiseert SZW twee online sessies.
Aanmelden
De online sessies vinden plaats op dinsdag 30 januari van 10.00-11.00 uur en op dinsdag 6 februari van 20.00-21.00 uur. Aanmelden kan via: postbuskinderopvang@minszw.nl. Wees er snel bij, want per sessie is plek voor 20 personen.
Graag ontvangen wij uw aanmelding vóór 15 januari 2024.
Inhoud van de sessies
Tijdens de sessies stellen we een aantal vragen over uw ervaringen en eventuele wensen met betrekking tot de informatievoorziening bij veranderingen in wet- en regelgeving. Het gaat om vragen als: waar haalt u nu uw informatie vandaan? Is deze informatie voldoende duidelijk? Heeft u het idee dat u informatie mist? Wat zou u eventueel kunnen helpen om nog eenvoudiger aan informatie te komen?
Het delen van uw ervaringen, meningen en wensen is van grote waarde voor het ministerie. Dit kan helpen bij het verbeteren van de informatievoorziening aan houders in de kinderopvang.
Graag tot ziens
Wij hopen u te zien op 30 januari of 6 februari. U krijgt voor aanvang van de bijeenkomst meer informatie toegestuurd over de sessie en het digitale platform waarop de bijeenkomst plaatsvindt.