Hoe kan ik een klacht indienen over een taxi?

Klachten over een taxi kunt u indienen bij de taxichauffeur of het taxibedrijf. Als u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, kunt u contact opnemen met een geschillencommissie.

Klacht indienen over taxibedrijf

U kunt op verschillende manieren een klacht indienen over een taxibedrijf:

  • per brief of telefoon naar het taxibedrijf;
  • direct bij de taxichauffeur.

Het taxibedrijf moet binnen 6 weken reageren op uw klacht. Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u contact opnemen met een geschillencommissie.

Gegevens van taxibedrijf en taxirit

Voor een goede behandeling van uw klacht, is het belangrijk om zoveel mogelijk gegevens door te geven. Denk aan de naam of het P-nummer van het taxibedrijf en het kenteken van de taxi. Ook is het handig om het ophaaladres en de bestemming door te geven.

Veel gegevens staan op het ritbewijs (de ritbon). Een taxichauffeur moet u een ritbon aanbieden. U kunt deze bon gebruiken als bewijs.

Conflict met taxibedrijf

Bent u het niet eens met de reactie van het taxibedrijf op uw klacht? Dan is er een conflict. U kunt in dit geval hulp vragen aan een geschillencommissie. De meeste taxibedrijven zitten bij de Geschillencommissie Taxivervoer.

De Geschillencommissie is een onafhankelijke groep mensen, die bij een meningsverschil beslist wie gelijk heeft. En of u in aanmerking komt voor een schadevergoeding.